Corina Stefan, Iexplore- ixpr

Vrei sa colaboram?

Vrei sa colaboram?

 

Citesti aceste rânduri cel mai probabil pentru că ai propria luptă de a scrie conținut, articole platite și nu numai, pentru afacerea ta. Poate știi că trebuie să scrii articole pentru blogul de companie, dar numai nu reușești să găsești timp. Poate știi să dai detaliile care trebuie, dar niciodată nu îți iese o poveste pe care să o aduni într-o strategie. Sau poate știi să scrii util, dar nu îți iese faza să te ajute SEO sau să spui povestea firmei tale.

Ți-aș putea fi de mai mare folos dacă mă ajuți să înțeleg ce ai nevoie. Îți spun pe această cale că e necesar să fii de acord cu politica de confidențialitate și că pentru a -ți răspunde cu o ofertă e nevoie de mailul și numele tău, informații pe care nu le voi folosi în alt scop decât pentru corespondența cu tine.

Te putem ajuta. Pe mine mă mai găsești pe iXpr. 

 

Cum folositi advertoriale in campaniile de publicitate?

 

Advertorialul este un articol care imbina stilul jurnalistic cu scopul publicitar. Este o alternativa foarte buna pentru a inlocui reclamele de tip anunt publicitar sau cele de tip fotografie + slogan cu care ne-am obisnuit sa asociem reclamele. In numeroase cercetari si publicatii stiintifice s-a demonstrat faptul ca oamenii tind sa aprecieze mai mult un astfel de articol decat o reclama iar acest lucru se datoreaza faptului ca, in corpul articolului respectiv nu numai ca exista indemnul de a cumpara dar se si ofera informatii concrete legate de utilizarea, avantajele si scopul produselor sau serviciilor despre care se informeaza.

 

Cele 3 scopuri pentru care se utilizeaza advertorialele in locul reclamelor obisnuite

 

Fiecare tara in parte are o abordare diferita asupra modului in care se prezinta advertorialele. De exemplu in SUA aparitia editorialelor trebuie sa respecte anumite reguli: trebuie sa fie intr-un loc vizibil, sa apara mentiunea ca materialul este publicitar si numele companiei sponsor. In aceste spatii publicitare marcate fiecare comerciant isi impartaseste experienta, ofera consultanta gratuita, prezinta ultimele cercetari din domeniul pe care il reprezinta, recomanda strategii, astfel incat sa il ajute pe consumator sa fie cat mai bine informat.

Advertorialele reprezinta un instrument de marketing foarte puternic iar prin intermediul informatiilor pe care le transmite poate sa schimbe perceptia oamenilor asupra informatiilor pe care le cunosc deja. Cel mai adesea, advertorialele sunt folosite in activitatea de relatii publice pentru a creste gradul de cunoastere a companiei si produselor sale, astfel incat sa influenteze consumatorul sa isi formeze o opinie pozitiva. O a doua utilizare  a advertorialelor este folosirea ca suport pentru procesul de vanzare, ajutand la constientizarea unei nevoi, la explorarea posibilitatilor si crearea unei presiuni pentru descoperirea celei mai bune solutii. Inca o utilizare care se remarca la aceste advertoriale este in sustinerea activitatii de marketing. Articolele pregatesc lansarea unui produs nou sau al unui eveniment, disemineaza informatiile cunoscute de consumator, ofera motive pentru care este bine sa se aleaga, ofera criterii de comparatie, utilizare, montare, exploatare la performante maxime, cum se intretine, cum se repara si asa mai departe.

Pentru crearea unui advertorial de succes este necesar ca si stilul acestuia sa fie unul foarte usor de digerat de catre publicul tinta. De exemplu, un advertorial care este redactat intr-o maniera foarte elevata poate sa determine cititorul sa renunte la lectura si sa caute informatii in alta parte. Publicul pentru care se adreseaza advertorialul este foarte important iar un advertorial cu adevarat bun trebuie atat sa il informeze pe posibilul client cat si sa il conduca catre cele mai bune solutii pentru necesitatile sale.

 

Cerintele publicului din partea advertorialelor si cum sa scrii un advertorial cvare sa te ajute in campania ta

 

Publicul are trei cerinte mari si late atunci cand vine vorba despre un astfel de text: claritate, onestitate si atractivitate. Creatorul advertorialului trebuie sa fie mereu cu gandul la publicul tinta si sa ii respecte in totalitate cerintele. Cu gandul la publicul care este format, advertorialul trebuie sa se adreseze publicului folosind termenii cu care este obisnuit cat mai clar si cat mai complet cu putinta. Advertorialele trebuie sa fie foarte bine documentate astfel incat sa ofere informatii clare.

Publicul nu apreciaza laudele excesive, realitatea reinterpretata ci isi doreste sa afle informatii care sa poata fi verificate.

Atunci cand se creeaza un advertorial nu trebuie sa se uite sa se adauge ingredientul principal si anume castigarea cititorului. In momentul in care se creeaza un advertorial trebuie sa fii cu gandul mai putin la scopul final, acela de a vinde produsul in cantitate cat mai mare, ci sa se respecte scopul actual, cel de informare si conducere a cititorului catre luarea unei decizii cat mai bune in privinta produsului respectiv.

O data ce sunt respectate toate aceste conditii, restul sunt detalii. Trebuie sa alegi o poveste relevanta si in concordanta cu subiectul despre care se vorbeste, se integreaza in corpul advertorialului mesajul de publicitate, se adauga o descriere, naratiune si dialog, citate care fac din intregul text sa fie mai viu si mai frumos, se elimina sloganele, cliseele si lauda prea multa. La final se adauga datele de contact si astfel se obtine un advertorial care ofera toate informatiile necesare intr-un singur loc.