Cat de important este designul interior in cazul unui magazin

Nu cred că are sens să te întrebi cât de important este designul interior în cazul unui magazin, pentru că răspunsul este mai mult decât evident – designul are o pondere extraordinar de mare în succesul unui magazin.
Aici sunt implicate multe componente, de la tehnici avansate de marketing până la psihologie. În experiența pe care o are un cumpărător se întâlnesc mirosurile, muzica de pe fundal, abordarea vânzătorilor, experiența la cabinele de probă sau la casă, împachetarea produselor și multe altele – iar designul interior nu este doar crucial, ci influențează și mai multe părți ale experienței. Aici vorbim de aspecte precum casa, amplasamentul produselor, accesibilitatea și altele.
Tehnicile clasice de marketing susțineau că trebuie să ții cumpărătorul cât mai mult în magazin, dar în prezent nevoile s-au schimbat, iar persoanele încearcă să piardă cât mai puțin timp într-un magazin. Din acest motiv, clienții vor prefera un magazin care le permite să își facă rapid cumpărăturile, în detrimentul unuia alambicat, care îi ține mult timp între rafturi până când găsesc ceea ce le trebuie.
În afară de design în sensul de plasare a mobilierului, componenta estetică este de asemenea importantă. În primul rând, designul ține și de branding și de imaginea generală a magazinului. Din acest motiv, o firma design interior este o idee bună atunci când vrei ca identitatea de brand să fie reprezentată în cadrul magazinului. O identitate de brand bine reprezentată îi va face pe cei care trec rapid pe lângă magazin să îl recunoască.
Mai mult, designul plasează magazinul într-o anumită categorie. Dacă te uiți la idei amenajare magazin pentru lenjerie pentru femei, acestea vor fi evident diferite de cele pentru un magazin de sport. Un simplu trecător care vede magazinul de lenjerie ar trebui să poată intui ce magazin este fără să fie nevoie să intre, iar același lucru se aplică și magazinului de aricole sportive.
La ce trebuie să fii atent în designul interior pentru un magazin?
Culorile sunt importante atât pentru branding, cât și pentru psihicul clienților. Un magazin în culori vibrante va crea o experiență pozitivă, în timp ce un magazin monocrom va sugera eleganță. În același timp, dacă în magazin sunt prea multe elemente de design, vizitatorilor le va fi dificil să se concentreze la ceea ce contează – produsele.
Creează o direcție de mers pentru clienți cu ajutorul mobilierului. Astfel te vei asigura că nu vor merge haotic prin magazin și că vor ajunge în toate secțiunile. Dacă vrei să îi determini să parcurgă tot magazinul, plasează casa de marcat în capătul opus intrării, astfel încât să fie nevoiți să treacă prin tot spațiul.
Importanța design-ului interior pentru un magazin este evidentă, dar dacă nu ești sigur, poți apela la specialiști care te vor ajuta să faci cele mai bune alegeri pentru afacerea ta.